فضای سبز، گلخانه، باغبانی، کشاورزی

طراحی ، احداث و نگهداری فضای سبز عمومی و خصوصی - طراحی ، احداث گلخانه و باغ

فضای سبز، گلخانه، باغبانی، کشاورزی

طراحی ، احداث و نگهداری فضای سبز عمومی و خصوصی - طراحی ، احداث گلخانه و باغ

طراحی ، احداث و نگهداری فضای سبز عمومی و خصوصی
طراحی ، احداث و نگهداری فضای سبز محوطه ادارات، ویلا و منزل
طراحی ، احداث و نگهداری پارک های شهری و برون شهری
تهیه و توزیع نهاده های مربوط به فضای سبز اعم از تهیه و تولید گلهای فصلی، درخت و درختچه های زینتی

ساختن تراریوم

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۳۷ ب.ظ

ساختن تراریوم

۱-قرار دادن یک لایه نازک (تقریبا ۲٫۵ سانتی متر) از سنگ های کوچک و یا پرلیت و  یا پوکه های معدنی در پایین برای کمک به زهکشی.

۲-یک لایه نازک (تقریبا ۳ سانتی) از زغال فعال بر روی سنگ قرار دهید که  به عنوان یک لایه فیلتر  و پاک کننده اب و بر طرف کننده ی بوی بد عمل میکند .

(باید دقت شود که زغال باید خرد شود و شست و شو داده شود و پس از خشک شدن مورد استفاده قرار دهید)

۳- قرار دادن یک لایه نازک از خزه خزه خشک شده و  یا پارچه پلاستیکی و یا توری پلاستیکی که به عنوان مانع از ته نشینی خاک و بستر بالا به قسمت زیر یعنی زغال و سنگ ها عمل میکند که هر چه زیبایی و خلاقیت در این مرحله بالا باشد زیبایی خاصی به صفحه نمایش شما از تراریوم میدهد(اختیاری)

۴- یک لایه از خاک گلدان در حدود ۵ سانتی متر قرار دهید.

۵-ایجاد حفره ی کوچک در خاک برای قرار گیری ریشه های گیاه

۶-نکات تکمیلی – اضافه کردن زیور آلات و دکوراسیون را به تراریوم یک حق انتخاب برای شما هست و بستگی به خلاقیت خودتان. (اختیاری)

۷-ابیاری به صورت مه پاش به وسیله اسپری کردن که این کار ۱۰ بار روی خاک و کناره های شیشه انجام میشود

۸-درب ظروف را محکم بسته و پوشش آن را گذاشته.

مراقبت از تراریوم

دو عامل مهم که شما باید در تراریوم درنظر بگیرید نور خورشید و اب است.

نور خورشید:  باید محل قرارگیری تراریوم در یک منطقه روشن با نور آفتاب غیر مستقیم باشد مثلا پشت پنجره. از آنجا که تراریوم یک سیستم بسته است، ممکن است بیش از حد محیط را گرم کرده و بر اثر افتاب مستقیم گیاه بسوزد

اب: اگر تراریوم را مناسب طراحی کنید برای هفته ها و ماه ها بدون اب میتواند بروید. وقنی که هوای ترارویم گرم میشود اب از سنگ و خاک کف بستر تراریوم به صورت بخار به بالای ظرف می اید و سپس میعان میشود و قطره قطره به پایین و روی گیاه و بسترآن میریزد.شما باید رطوبت و دم داخل تراریم را ببینید  تا از رطوبت داخل ظرف اگاه باشید

هرس: گیاهان ممکن است نیاز به هرس داشته باشند تا آنها را به اندازه کافی کوچک ظرف. شما می توانید این کار را با قیچی انجام دهد.

کود: شما باید هر گونه کود لازم را به تراریوم  خود اضافه کنید.

در کل تراریوم یک هنر ایده پردازی و خلاقیت ذهنی میباشد در واقع خیال و تصور و زیبا اندیشی هر فردی در کنار علم باغبانی و گیاه شناسی میتواند شکل جدیدی از هر تراریوم را ارائه میدهد.

۱-تراریوم دکوراسیون

این نوع تراریوم با توجه به دیزان و طراحی خانه در مناطق مختلف با توجه به روانشناسی رنگ و چارچوب شناسی معماری خانه طراحی میشود که بیشتر در میزهای ناهار خوری اشپزخانه میز های کنفرانس و میزهای کامپویتر و…. غیره طراحی میشود

این نوع تراریوم ها معمولا شبیه همان شیشه های اکواریوم میباشد و معمولا سایزهای بزرگی دارند و شما در منزل خود وبرای زیباتر شدن خانه یک تراریوم دکوراسیون را طراحی کنید که یک منظره کاملا طبیعی و حتی یک جنگل کوچک را میتوانید در خانه خود مشاهده کنید. از انجایی که یکی از راه های جذب مشتری و مخاطب در بیشتر شرکت ها و ادارات و فروشگاه ها دکوراسیون و تزئینات داخلی است شما میتوانید با ترکیب استفاده از تراریوم که یک فضای زنده است زیبایی بیشتری به محیط کار خود بدهید

۲-تراریوم گوی شیشه ای و پرتابل و اویزان

این نوع تراریوم بیشتر در ظروف گرد و شکل دار انجام میشود که از متداول ترین روش های استفاده و کاشت گیاه میباشد خوبی تراریوم هایی که به این شکل میباشد قابل حمل بودن آن و هزینه ی کمتر می باشد تراریوم های پرتابل بیشتر به ایده و خلاقیت  فرد سازنده بستگی دارد.از انجایی که بیس اصلی و پایه تراریوم انتخاب شیشه و گوی شیشه ای است شما باید با ایده و خلاقیت خود ظرف و شیشه ای را انتخاب کنید که هم خاص باشد و هم زیبایی را بهتر نمایان کند.

۳-تراریوم دکستاپ یا تراریوم رومیزی

این نوع تراریوم برای  زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی  طراحی شده به طوری که اگر میزهای عصلی و جلوی مبلمان به صورت شیشه ای باشد نمای بیشتری به تراریوم میدهد.از انجایی که تراریوم طراوت و تازگی را به اتاق دکوراسیون میدهد شما میتوانید میزهای را انتخاب کنید که نمای شیشه ای داشته باشد مثلا برای میز ریاست یک شرکت و یا یک اپارتمانی که با ترکیب مبل ها و راحتی ها شیک و ساده طراحی شده است.

  • حامد نقش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی